The best Side of گرفتن بیماری زونا

Wiki Article

نگاه به بیماران پارانویا، انگلیسی، انتشارات شیکاگو ۱۹۹۸، دکتر حمید رضا تهرانی

داروهای بدون نسخه ضد حساسیت، مانند دیفن هیدرامین (بنادریل) ممکن است به کاهش خارش موضعی کمک کند. از داروی کورتیکواستروئیدی مانند پردنیزون فقط در موارد انتخابی که زخم‌های پیچیده ای مانند مواردی که چشم و گوش با آن‌ها درگیر شده اند، استفاده می‌شود و باید از آن و آنتی ویروس به طور همزمان استفاده کرد.

شخص تصور می‌کند که شخصی قصد آزار و صدمه رساندن به او را دارد.

بثورات مشخصه زونا به طور معمول پس از یک دوره اولیه سوزش، سوزن سوزن شدن، خارش یا ایجاد لکه در ناحیه آسیب دیده ظاهر می‌شوند. بعد از گذشت چند روز، بثورات به صورت نوار مانند در امتداد مسیر عصبی (به نام درماتوم) ظاهر می‌شوند و تنها بر یک طرف بدن تأثیر می‌گذارند.

گالیله، مرکز بین‌المللی سنتز بخش تاریخ علم، ترجمه ناصر موفقیان، ص ۱۴

۱۴:۰۰ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

سه مؤلفه شناخت پارانویا عبارتند از الف) سوءظن بی‌پایه و بر اساس این فرض که دیگران می‌خواهند از آن‌ها سوء استفاده کنند، به آن‌ها آسیب برسانند یا در پی فریب آن‌ها را هستند؛ ب) درگیری ذهنی توأم با شک و تردید نسبت به دوستان یا وابستگان و تردید نسبت به وفاداری یا صداقت آنها؛ ج) عدم اعتماد به دیگران به خاطر ترس بی‌پایه و تصور اینکه دیگران قصد دارند از اطلاعات خصوصی در مورد زندگی آن‌ها سوءاستفاده کنند (رابینز ۱۹۹۷، ص بیماری زونا تصویر ۳).

درمان به‌موقع شینگلز می‌تواند مدت زمان بیماری و شدت عفونت را کاهش دهد. اگر به بیماری زونا مشکوک هستید، به خصوص در شرایط زیر، فورا به پزشک مراجعه کنید:

کسانی که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند، بیشتر از دیگران در معرض خطر این عوارض هستند.

ویکی‌پدیا® علامتی تجاری متعلق به سازمان غیرانتفاعی بنیاد ویکی‌مدیا است.

با این باور که همیشه حق با آنهاست، نقش و تقصیر خود را در مشکلات یا درگیری ها نمی بینند.

شخصیت در طول دوران کودکی و نوجوانی به رشد و تکامل خود ادامه می دهد.

اگر در حین بارداری متوجه هر نوع بثوراتی شده‌اید، به پزشک خود بگویید. ممکن است بیماری آبله مرغان یا زونا نباشد، اما این ممکن است یک بیماری بالقوه جدی دیگری باشد که باعث تشخیص آن می‌شود.

در موار نادر، ممکن است بیماری شینگلز با عارضه همراه باشد. این مشکل به‌ویژه در افرادی دیده می‌شود که سیستم ایمنی ضعیفی دارند. عوارض احتمالی عبارتند از:

Report this wiki page